Dieta DASH, cura de slabire care trateaza hipertensiunea

Detalii
Comentarii
Galerie foto

Conceputa in scopul scaderii tensiunii arteriale fara a apela la medicamente, dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) s-a dovedit a fi si o cura folositoare celor care doresc sa scada din numarul kilogramelor in plus.

Declarata „cea mai sanatoasa dieta” de catre specialistii americani, dieta DASH pune accent pe marimea portiilor de mancare, reducerea consumului de sodiu (sare), de carbohidrati, renuntarea la grasimi animale (saturate), dulciuri sau produse de patiserie.

Ca exemplu, pentru o zi sunt recomandate o portie (cat palma) de carne slaba, un ou fiert, cam 4-5 portii de fructe si legume, 2 portii de lactate degresate (ex. un pahar cu lapte si un iaurt mic), 6 portii, cam cat un pumn, de cereale integrale, si o portie de alune, seminte sau nuci.

Alegerea meniului o va face fiecare dupa propriul gust, printre alimentele indicate regasindu-se carnea de pui, curcan sau peste, fasolea, lintea, soia, branza de vaci, rosiile, castravetii, varza, salata, ardeii, spanacul, rucola, conopida, brocoli, morcovii, merele, portocalele, migdalele, fisticul, avocado, semintele de floarea soarelui sau de dovleac, etc.

Ca in orice dieta sanatoasa, sunt de evitat prajelile, alimentele fiind preparate la abur, prin fierbere sau la cuptor, sau consumate crude, atunci cand acest lucru este posibil.

Dieta DASH aduce colesterolul si tensiunea arteriala in parametrii optimi, protejand inima si rinichii, previne diabetul, osteoporoza si chiar cancerul.