Hrisca, proprietati si preparare

Detalii
Comentarii
Galerie foto

Hrișca are o mulțime de proprietăți benefice pentru sănătate, iar prepararea ei nu necesită mare efort.

Provenită din pădurile Himalayei și asemănătoare orezului, hrișca poate fi preparată în multe feluri, fiind inclusă și în dietele de slăbit. Mierea de hrișcă este indicată în tratamentul răcelii sau gripei. Boabele de hrișcă au o valoare nutritivă mare, fiind bogate în proteine și glucide, cantitatea de lipide fiind mică. În hrișcă se găsesc minerale esențiale pentru organism precum fosforul, iodul, calciul, fierul sau vitaminele de tip B. Procentul de glucide este foarte mic, ceea ce o recomandă în dieta diabeticilor.

Hrișca este recomandată a fi consumată cu regularitate și fără a fi bolnavi, însă are rezultate bune și în tratarea anumitor boli precum ateroscleroza, boli hepatice și de inimă, diferite edeme, diabet zaharat, hipertensiune arterială, anemie sau depresie.

 

Cum se prepară hrișca?

Hrișca se poate prepara prin înmuiere sau prin fierbere.

Preparare prin înmuiere - se curăță de impurități, se clătește în 2-3 ape și se lasă la înmuiat o noapte întreagă . Se poate mânca așa crudă, cu iaurt, fructe sau lapte sau se mai poate fierbe puțin cu lapte sau apă (o cană de hrișcă la o cană cu apă).

Preparare prin fierbere – se curăță, se clătește și, după ce a stat la înmuiat 2-3 ore, se pune direct la fiert sau se călește întâi în ulei, cu ceapă sau alte legume, și apoi se pune la fiert (o cană de hrișcă la 2 de apă) timp de 15-20 de minute, amestecând ușor. După ce a dat în clocot, se ia de pe foc și se acoperă pentru ca hrișca să se umfle și boabele să «înflorească».

 

Azi, 24 Iulie
Vineri, 25 Iulie
Sambata, 26 Iulie
Duminica, 27 Iulie
Joi, 31 Iulie
Vineri, 1 August
Sambata, 2 August