Pilates pentru femei, inainte si dupa nastere

Detalii
Comentarii
Galerie foto

Pilates. Sau exercitii de pilates. Denumirea acestui sport practicat in timpul liber de tot mai multe domnisoare sau doamne, dar si de copii, tineri sau barbati, a fost data chiar de catre cel care l-a inventat si dezvoltat, Joseph Pilates. Un tip nascut in Germania, insa emigrant in Statele Unite ale Americii (SUA), unde, la New York, si-a continuat munca de promovare si perfectionare a exercitiilor de pilates. Acestea fac parte din marea categorie de exercitii fizice de tip fitness, avand la baza miscari de streching (intindere a muschilor, a ligamantelor si a articulatiilor), executate cu sau fara ajutorul unor aparate speciale de pilates (bare, corzi, benzi elastice, mingi etc.).

Pilates prenatal si postnatal

Cum aminteam, reprezentantele „sexului frumos”, indiferent de varsta, sunt practicante fervente de pilates. Iar din randurile acestora, un numar semnificativ incep sa ia contact cu tot ce inseamna pilates inainte si/ sau dupa perioada de sarcina. Explicatia-i simpla: viitoarele mame privesc tematoare sarcina, durerile din timpul nasterii, kilogramele in plus care apar dupa nastere, de care pot scapa sau nu, si toate celelalte efecte secundare postnatale. Iar solutia de iesire din impas in cazul problemelor enumerate mai sus o reprezinta exercitiile de pilates.

Sfaturi pentru viitoarele mame

Inainte de toate trebuie mentionate cateva sfaturi importante. Pana sa se ajunga in sala de sport, la cursurile de pilates, primul drum trebuie facut la medicul specialist, pentru un consult avizat. De asemenea, exercitiile vor fi efectuate sub atenta indrumare a unui instructor de pilates calificat, a carei evaluare preliminara va sta la originea programului de exercitii care va fi urmat. In functie de progresul sarcinii, programul va fi modificat, de la caz la caz, numai de catre instructor. Echipamentul de antrenament, inclusiv sutienul, trebuie sa fie unul confortabil. Alte indicatii: in timpul sedintelor de pilates nu se va exagera cu consumul de energie; articulatiile nu vor fi solicitate la nivel maximal; nu vor fi efectuate miscari de tip bucla sau abdomene; echilibrul trebuie controlat permanent, fara ridicari bruste de pe sol; consumul de lichide si alimentatia sanatoasa trebuie atent urmarite cu mare atentie.

Beneficii dupa pilates

In decursul timpului s-au realizat numeroase studii, avand ca subiect efectul pilates-ului asupra viitoarelor mamici. Pilates practicat atat prenatal, cat si postnatal. Iar concluziile acestor studii si-au gasit un numitor comun: exercitiile de pilates lasa numai urme pozitive asupra acelora care le practica. Subiectul fiind unul permanent de actualitate, merita adaugate cateva detalii. Pilates e un sport care antreneaza si trupul, dar si mintea, astfel ca printre beneficiile sale se numara inclusiv relaxarea mintii. Indiferent de grupa musculara, exercitiile de pilates fortifica, in principal, si cresc flexibilitatea muschilor aflati pe axul central al corpului (muschii spatelui, muschii abdominali, muschii pelvieni) - cu totii, muschi cu o importanta deosebita in tot ceea ce inseamna perioada prenatala si postnatala.

Efecte pozitive ale programului de pilates

Orele de pilates prenatal optimizeaza capacitatea pulmonara si au rol benefic asupra sistemului circulator. O buna circulatie creste aportul de oxigen catre zona uterului, alt aspect cat se poate de important pentru viata fatului, a carui stare de relaxare ii da mamei un plus de confort. Exercitiile de pilates sporesc mobilitatea articulatiilor, fac sa dispara durerile de spate si, automat, conduc la o functionare corecta a aparatului locomotor. Nu in ultimul rand, tehnicile de respiratie insusite in cadrul programului de pilates sunt folositoare in timpul travaliului si al nasterii. (foto: teign pilates)