Tratamente naturiste pentru memorie si concentrare

Detalii
Comentarii
Galerie foto

Ni se intampla, cateodata, sa nu mai tinem minte. Uitam nume de oameni sau locuri, uitam unde ne-am pus lucrurile, uitam, cateodata, chiar si unde doream sa ajungem sau, odata ajunsi, de ce ne aflam in acel loc.

Cauzele pentru toate acestea sunt multe, un loc fruntas ocupandu-l stresul, lipsa de somn, o dieta dezechilibrata, anumite afectiuni si, nu in ultimul rand, imbatranirea.

Ca sa dam uitarii insasi uitarea si sa ne recapatam puterea de concentrare, avem nevoie de substante care, de cele mai multe ori, se gasesc in alimente si plante aflate chiar „sub nasul nostru”.

Astfel, acizii grasi omega 3, esentiali pentru buna functionare si dezvoltarea creierului, ii gasim in peste (somon, sardine, ton, hering, pastrav etc.), seminte de in sau nuci, fasole, soia si mazare, alge, scoici, avocado, laptuci, untisor, ulei de masline, de rapita sau soia.

Vitamina B12, intalnita in carne, peste, oua, cereale, lapte sau branzeturi, previne pierderile de memorie, starile de confuzie sau slabiciune, jucand un rol important in formarea celulelor rosii si indeplinirea functiilor neurologice. Importante surse de vitamina B12 sunt, de asemenea, ficatul si scoicile.

Alaturi de acestea, pentru functionarea memoriei la capacitate optima, se recomanda consumul de afine, mere, fructe de padure, legume crucifere (brocoli, conopida, etc.), spanac sau ciocolata neagra, precum si ajutorul plantelor care stimuleaza circulatia cerebrala, printre care ginkgo biloba, rozmarinul sau salvia. (foto: postgraduate.my)